Indian TV Channel Accused of Blaming Army After Galwan Valley Clash Didn’t Violate Rules – Watchdog

India

The disputed comments were made by two prominent anchors of a Hindi news channel in the wake of the deadly Galwan Valley clashes in the eastern Ladakh region. The anchors have been accused of defending the government, while putting the onus of the ongoing standoff on the Indian Army. The Hindi broadcaster denies the charges.

India’s News Broadcasting Standards Authority (NBSA) has dismissed a complaint filed against a leading Hindi news channel that allegedly blamed the Indian Army for “Chinese intrusions” into Indian territory.

NBSA is an independent body set up by the News Broadcasters Association (NBA) to consider and adjudicate complaints about broadcasts.

The complaint filed with India’s Information and Broadcasting Ministry on 20 June was made by film producer Nilesh Navalakha, demanding that the news channel Aaj Tak be taken off the air for “insulting” the military.

The observations were purportedly made during a panel discussion in the aftermath of the Galwan Valley clashes between troops from the Indian Army and the PLA on 15 June.

The plaintiff, Navalakha alleges that even as opposition party representatives were questioning the federal government for not revealing the exact nature of alleged Chinese incursions, the news anchors shifted the blame to the Indian armed forces.

The Galwan Valley incident, which led to the deaths of 20 Indian soldiers, is said to be the bloodiest face-off between the two Asian powerhouses since the 1962…

Continue Reading This Article At Sputnik News

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here